Wednesday, 25 April 2012

Saya nk jadi matahari awak

Nk dengar cerita x?
Meyh meyh snie


Pertanyaan demi pertanyaan


Boy : Kalau saya jadi bunga awak nak jadi apa?

Girl : jdik matahari

Diam seketika, Boy tanya lagi..

Boy : kalau saya jadi bulan awak nak jadi apa?

Girl :  saya jadi matahari jugk larh

Tanya lagi…

Boy : kalau saya jadi burung awak nk jadi apa?

Girl: saya nk jadi matahari.

Emmmrr, lepas itu Boy mula nk marah.

Girl : saya tahu bukan jawapan itu yang awak harapkan tapi saya nak awak paham.

Boy tidak puas hati, dia tanya lagi…

Boy  : antara bunga ros dengan bunga tahi ayam mana satu awak nk pilih?

Girl : bunga tahi ayam.

Boy terdiam lepas mendengar jawapan dan memikirkan kenapa itu pilihan Girl..Selalunya, perempuan nk bunga ros

 Lalu Girl berkata

Girl :

Awak, kalau awak jadi bunga saya akan menjadi matahari yang akan sentiasa memberi awak cahaya untuk terus hidup dengan cantik kerana kasih dan cinta saya ikhlas dan tak mengharapkan balasan daripada awak

Awak, kalau awak jadi bulan. Biarlah saya jadi matahari agar awak akan terus kelihatan indah walaupon orang lupa bahawa sayalah yang membekalkan cahaya untuk awak.

Xpew biar orang lupa saya, yang penting saya rela berkorban untuk awak.

Awak, kalau awak jadi burung, biarlah saya jadi matahari.
Matahari selalu ada untuk burung bila-bila pun ia mahu kembali walau burung tidak selalu ada untuk matahari. Saya akan kekal setia dengan awak.

Awak, saya tahu awak mengharapkan saya memilih bunga ros sebab bunga ros ini wangi pastu cantik warna merahnya.

Tapi, bunga ros tidak tahan lama. Walaupown ia nampak cantik, ia cepat rosak. Berlainan pulak dengan bunga tahi ayam. Walaupown ia berbau busuk, ia tetap tahan lama.

Biarlah cinta kita kekal selamanya.

*setiap jawapan adew mksd tersendiri.*


~ tErImA kAsIh kErAnA sUDi membAcA bLog sAyEr ! fOlloW lAh sAyEr ! ~

No comments:

Post a Comment

~ assalamulaikum ~
letak larh komen awak di sini
terima kasih awak..