Tuesday, 28 August 2012

Ungkapan cinta

Cinta yang tidak berbalas itu bagaikan layang-layang putus talinya.
Soal cinta adalah soal hati. Ia juga soal jodoh. Manusia hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan jodoh kita.

Soal hati tiada undang-undang. Apatah lagi paksaan.
Sejauh dan sedalam mana pun cinta kita terhadap orang, kalau ia tidak berbalas, sukar untuk mengakhirinya dengan perkahwinan.

Cinta tidak selalu bersama jodoh tetapi jodoh selalu bersama cinta.

Kahwini orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain. Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.

Melupakan seseorang yang disayangi amat sukar.

Cinta akan hidup bersama dengan waktu, apabila waktu itu mati, maka matilah cinta itu.
Cinta sejati ialah apabila kita masih mampu tersenyum, sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun jika terpaksa melepaskannya pergi.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita.

~ tErImA kAsIh kErAnA sUDi membAcA bLog sAyEr ! fOlloW lAh sAyEr ! ~

Monday, 27 August 2012

story ryer meyh laa

Assalammulaikum kawan2..
Dah lamew sgt sayer x update blog nie
Sory laa xdew masew byk sgt keje
Mcm perdana menteri lak
Hehe
Sayer adew nk cter..
Sblom uh slmt hari rye..hehe
Lupe lak..adoyai !!
Sayer adew bndew nk cter nie..
Nk dgr x..
Meyh lah snie..
Aritu an sblom nk ryer sayer adew bg kad rayer kat my ex..
Kad uh kawan sayer yg wat tapi adew letak pic sayer jugak..
Kad uh sayer adew tag kat fb dyer jugak..
Kowg nk thu x..ape jdik slepas tu?..
Dyer blas wish ryer or sbliknyer???
Bukan dyer blas pown dyer remove kad rayer sayer uh..
Sedih sayer..benggang larh jugak
Tapi xpew..
Niat sayer baek rayer kali nie..
Sayer adew wish personal kat mesej fb dyer..
Niat sayer bg mesej uh nk kteowg boleh jdik kawan biasew
Xpown sekurag2nyer boleh bertegur sapa…mmg pada mula sayer sgt marah
Tapi ati sayer bukan nk simpan dendam lamew2..
Bila sayer pk blek
Sayer harus mtk maap kat dyer, n maapkan dyer
Supaya ati sayer tenang n xpk bndew2 yg lepas ag..
Tah la mybe dyer xskew kowt..
Sayer pown xthu laa..
Sayer arap dyer dapat maapkan sayer
Sayer doakan dyer berjye dalam idupnyer ngn owg dyer saying
Sayer arap perempuan leh jge dyer ag bgus dari sayer..
Sayer thu dyer cm ner walaupown kami kenal hanya sethun lbih..
N sayer berterima kasih kat dyer sbb dyer penah syg n jge sayer walaupown sayer degil..
Sayer xpenah lupa akan diri dyer..
Dyer cinta pertama sayer tapi bukan cinta sehidup semati sayer..
Tpi lau kami adew jdoh..sayer msih tunggu dyer kalau sayer xdew owg laen..
aminnn..





~ tErImA kAsIh kErAnA sUDi membAcA bLog sAyEr ! fOlloW lAh sAyEr ! ~

Thursday, 2 August 2012

info : Ketahui 7 Sikap Wanita Dengan Melihat Cara Berjala

1. Kelihatan Seperti Tidak Memijak Tanah

Golongan wanita yang jalannya berginjat, wanita ini kononnya bersifat tidak jujur, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain terutamanya ketika berbual. Dia juga dikatakan terkenal dengan sikap egonya. Dan yang lebih parah, wanita ini biasanya seorang yang boros atau suka membazir tanpa berfikir sebelum berbelanja. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.

2. Sering Menoleh Ke Kanan Dan Kiri

Wanita yang berjalan seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita yang berjalan seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri, dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Kononnya wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

3. Suka Menunduk

Wanita seperti ini katanya memiliki sifat yang tertutup. Dia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditawan hatinya. Di samping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan percintaan. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hatinya, dijamin lelaki itu akan beroleh kebahagiaan. Ini kerana, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.

4. Berjalan Menatap Lurus Ke Depan

Mereka yang berjalan seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, dan bukannya mudah hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meskipun pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jadi tak hairanlah kalau wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang perpengalaman luas.


5. Badan Bergerak ke Kanan dan Kiri

Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian selalunya bersikap tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia menganggap itu sebagai perkara kecil. Walhal masalah itu sebenarnya agak rumit dan memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.

6. Badan Nampak Tegak

Wanita ini tegas dalam menentukan sesuatu. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya selalu serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Dan yang menarik tentang wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa menghilangkan sifat-sifat romantiknya.

7. Berjalan seperti Zirafah

Maksudnya, ketika melangkahkan kaki, badannya kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika berbual dengan wanita seperti ini sedikit sebnayak kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.

Panduan ini bukanlah semata mata hanya berguna untuk lelaki tapi boleh jugak di jadikan peringatan kepada wanita wanita diluar agar berjalan dengan sopan. Macam biasa, tip ini hanya panduan bukan semestinya betul dan setiap individu adalah berlainan. Sekian. Wallahualam.


Kamoo yang maner?
Sayer?
Sayer yang num 3?
Bukan sayer ckp tapi kenyataan sayer jalan mcm 2….



~ tErImA kAsIh kErAnA sUDi membAcA bLog sAyEr ! fOlloW lAh sAyEr ! ~